Czytaj na walizkach

Subiektywnie o książkach, podróżach i życiu pełnym niespodzianek

Wiosenne przekąski

28 kwietnia 2015 paulina Brak komentarzy

Wiosenna aura zawitała na dobre, wszystko kwitnie, pachnie, a cały świat ubiera się w zielone odcienie. To moja ulubiona pora roku, dodaje energii, a słońce motywuje mnie do wczesnego wstawania (tak, nawet taki śpioch jak ja może wstać o 7.00). Wszystkiego chce się bardziej i więcej, spacerów, rozmów, i w moim przypadku owoców. Chcę Wam przedstawić kilka propozycji lekkich przekąsek na kwietniowo – majowe dni.

DSC06727

Jestem zachwycona moim blenderem, a w szczególności częścią do rozdrabniania, dlatego większość ostatnich szybkich dań w ciągu dnia to koktajle lub jogurtowo- płatkowe miksy.

Pomarańczowa przyjemność

Pomarańcze

Znajdziesz w nich dużą ilość beta-karotenu, witaminy C i witaminy z grupy B, które wpływają na stan skóry i paznokci. Są również źródłem błonnika (błonki oddzielające cząstki owocu), który pomaga w regulacji gospodarki pokarmowej oraz potasu, który wpływa na utrzymanie prawidłowego rytmu serca oraz ciśnienia krwi.

2 porcje (duże pucharki)

– 1 duża pomarańcza

– 1 banan

– ½ jabłka

– 2 łyżki płatków owsianych

– 3 łyżki otrąb żytnich

– 1 łyżeczka jogurtu naturalnego

DSC06726

Wszystko kroimy na kawałki, wkładamy do rozdrabniacza, wsypujemy płatki i otręby – miksujemy. Do owoców dodajemy łyżeczkę jogurtu – ponownie, na kilka sekund włączamy blender i gotowe. W przypadku, gdyby koktajl był za gęsty możemy dodać więcej jogurtu naturalnego lub maślanki.

DSC06744

Słodka mgiełka

Winogrona

Ten deser jest przepyszny z bardzo dojrzałymi, ciemnymi winogronami, nie potrzebujemy ani grama cukru, ponieważ winogrona to jedne z najsłodszych owoców.

Do tego mają mnóstwo potrzebnych witamin i minerałów: witaminy z grupy B, witaminę C i A, potas, fosfor oraz wapń, magnez, cynk, miedź, żelazo. Ponadto należą do nielicznych owoców zawierających jod – niezbędny dla funkcjonowania tarczycy

2 porcje (podawane w kieliszkach do czerwonego wina)
– kilka winogron (5 )

– 1 jabłko

– ½ banana

– 1/2 pomarańczy

– 2 łyżeczki sezamu

– 2 łyżki płatek owsianych

Owoce dzielimy na części, wsypujemy do blendera, dodajemy sypkie produkty. Miksujemy do uzyskania gładkiej masy.

DSC06735

Energetyzujące musli

– ½ szkl. płatków owsianych

– ½ małego opakowania jogurtu naturalnego

– 2 łyżeczki rodzynek

– 2łyżeczki sezamu

– 2 łyżeczki pestek dyni

Wszystkie składniki mieszamy i zajadamy. Musli świetnie smakuje również z bananem lub połówką jabłka. Sycące, szybkie i lekkie – doskonałe na drugie śniadanie, również w opcji na wynos.

przekąski

przekąski

Zapisz

#drugie śniadanie#koktajle#koktajle owocowe#lekkie desery#pomarańcze#winogrona#wiosna

Miło mi że tu jesteś, jeśli tekst Ci się spodobał. Pozostaw po sobie jakiś ślad.

Każdy komentarz to dla mnie zastrzyk motywacji.

Zobacz również moje najpopularniejsze wpisy

Poprzedni wpis

Następny wpis

Najnowsze wpisy