Czytaj na walizkach

Subiektywnie o książkach, podróżach i życiu pełnym niespodzianek

Stres. Mam stres

30 czerwca 2015 paulina komentarze 2

W gonitwie zmian i podejmowania nowych decyzji czuję, że moje nerwy jak i cała psychika potrzebuje konkretnego resetu. Jakiegoś odnowienia i doładowania baterii. Wrzucenia drugiego biegu i poszukania nowego celu podróży. Stres jaki towarzyszy mi w ostatnich dniach jest przygniatający i wcale nie motywuje do pracy nad sobą i działania, wręcz przeciwnie.

DSC04856

Poczucie przeciążenia, obniżony nastrój, brak wiary we własne siły to wszystko objawy stresu, który nieodłącznie wiąże się ze zmianami w życiu. Nowe decyzje, wyzwania, środowisko i ludzie to trochę za dużo. Chce powiedzieć STOP, ja wysiadam. Niestety niektórych wyborów nie uniknę, inne mimo tego, że stresujące są mi potrzebne i wiem, że z perspektywy czasu będą dobrą inwestycją.

gjg

Przytłoczenie, które związane jest z nagromadzeniem nowych sytuacji w moim życiu nie jest łatwe do przeskoczenia, nawet kiedy racjonalizacja i inne mechanizmy obronne działają bez zarzutu. Uczucia – bezsilność (ponieważ tak niewiele zależy od mnie), smutek (kończy się tak wiele pięknych wydarzeń – studia, rozjeżdżają się przyjaciele, żegnam miasto, w którym moje życie toczyło się przez 5 lat), niepewność (co mnie czeka w nieznanym mieście, brak buforu bezpieczeństwa w postaci rodziny, znanych miejsc) są nieodzownym elementem etapu przejściowego w jakim się znajduję.

Ja to wszystko rozumiem. Jednak emocjonalna strona mojej natury nie chce odpuścić. Przyśpieszone bicie serca na myśl o przeprowadzce, niespokojny sen, trudność z przycięcia pozytywnej perspektywy na przyszłość. Emocji nie da się łatwo wyciszyć. Prawda? Dobijają się nawet, kiedy staramy się nie myśleć o rzeczach, które wywołują w nas stres.

DSC01094

Jednak mimo ogromnej świadomości, że stresujące sytuacje czasem nie mijają szybko (patrz. szukanie pracy, zamieszkanie z kimś, przeprowadzka do nowego miasta, podjęcie studiów), można zrobić dla siebie małe rzeczy, które go odrobinę zredukują.

DSC07201

Moja lista na stresujące sytuacje:

1.Rozmowa.Wypowiedzenie swoich obaw, pozbycie się bagażu trudnych emocji w miłej pogawędce z zaufaną osobą może stanowczo poprawić humor. A co najlepsze podsunąć nowe rozwiązania czasem nierozwiązywalnych sytuacji. Perspektywa innej osoby pomaga złapać dystans nawet do najbardziej stresujących sytuacji.

2.Sport. Ćwiczenia gimnastyczne, bieganie czy rower pomagają pozbyć się zalegającego w mięśniach napięcia. Wyzwalają endorfiny, które łagodzą ból. Sport pomaga oderwać się od ponurych myśli, oczyścić umysł. Jeśli masz za dużo na głowie, a brak Ci sił na ćwiczenia – idź na spacer.

3.Dzień/ wieczór piękności. Działanie nawet najmniejsze wpływa korzystnie na kondycje psychiczną. Nawet chwila poświęcona własnej urodzie pomoże przekierować myśli i poprawi humor. Położenie maseczki na twarz, pomalowanie paznokci, zadbanie o stopy nie tylko korzystnie wpłynie na ciało, ale dzięki temu też wprawimy się w pozytywny nastrój.

4.A Twoje pomysły na redukcje stresu?

Masz coś co sprawdza się niezależnie od sytuacji? A może się nie stresujesz?;)

P.S. Przeprowadzka do Warszawy już blisko, niedługo czas wielkiego pakowania i znów w nieznane.

Zapisz

Zapisz

#emocje#nowe sytuacje#przeciążenie#przeprowadzka#radzenie sobie ze stresem#Stres#zmiany

Miło mi że tu jesteś, jeśli tekst Ci się spodobał. Pozostaw po sobie jakiś ślad.

Każdy komentarz to dla mnie zastrzyk motywacji.

Zobacz również moje najpopularniejsze wpisy

Poprzedni wpis

Następny wpis

  • Ja najlepiej redukuję stres tańcząc nowe układy bądź jeszcze rysując 😉

    • paulina

      O to bardzo ciekawe pomysły:) Szczególnie ten taniec:)

Najnowsze wpisy