Rozwój
lepsze samopoczucie

Zwolnij, czyli 3 sposoby na lepsze samopoczucie

Choroba zmotywowała mnie do zmiany trybu życia. Niestety, z infekcją nie da się być w 100% wydajnym. Kiedy marzysz tylko o powrocie do łóżka z pracy, umysł zaczyna generować przeróżne pomysły, a u mnie jednym z nich jest zmiana priorytetów i poszukanie sposobów na lepsze samopoczucie.

Co jest dla mnie ważne?

Między przyjmowaniem lekarstw, wkurzaniem się na siebie, że nie mam siły nic zrobić, nawet czytać książek, które kocham, przyszła do mnie refleksja. Zaczęłam się zastanawiać, co jest dla mnie ważne i na ile cenię rzeczy, o których deklaruje, że są moimi wartościami?

lepsze samopoczucie

I tu, nie wszystko wygląda, tak różowo. Zdrowie, które powinno być moim priorytetem, od dawna nim nie jest. Bo ileż razy powinnam dać odpocząć oczom, a jeszcze jeden post, jeszcze napiszę jedno zdanie, dokończę projekt, odcinek serialu i tak bez końca? Zamiast odpoczynku – ciągła praca, zamiast relaksu – odpowiadanie na maile. Gdzieś zgubiłam swoje priorytety. Przytłoczyła mnie codzienność.

Podobnie z czasem dla bliskich. Czy ma czas porozmawiać z rodziną, przyjaciółmi, czy jednak zasłaniam się kolejnym zadaniem, przygotowaniem pomocy na zajęcia, napisaniem kolejnego tekstu, wzięciem kolejnego zlecenia? To, co dla mnie ważne, zostaje gdzieś z tyłu, a na pierwszy plan wyskakują rzeczy, które szybko można nabyć, ale i szybko stracić.

3 sposoby na lepsze samopoczucie

Zaczęłam się zastanawiać, co mogę zrobić, aby powrócić do równowagi, bardziej się cieszyć chwilą obecną i żyć wartościami, a nie tylko pracą. Może i ty masz ciekawy patent – jak prowadzić bardziej harmonijne życie? Ja się dopiero uczę.

lepsze samopoczucie

1.Znaleźć czas dla siebie, wpisać go w kalendarza i próbować zrobić z tego nawyk

Czas tylko i wyłącznie na to, co lubię – książkę, maseczkę, telefon do bliskiej mi osoby. Czas na nic nierobienie, na odpoczynek, na reset, który jest potrzebny, aby mieć siłę na więcej, na kolejne zadania i kolejne wyzwania.

2.Zrobić listę priorytetów i co jakiś czas do niej zaglądać

Zastanowić się, co jest dla mnie ważne, czy rzeczywiście robię tak jak myślę? Czy to, co jest na pierwszym miejscu na mojej liście, jest również na pierwszym miejscu w życiu? Taki mały rachunek sumienia, czy rzeczywiście dbam, o to co najważniejsze? Mi choroba uświadomiła, że słabo to u mnie wygląda. Dlatego na grudzień trzymam się swoich pomysłów (TUTAJ).

3.Zaplanować coś nowego

Znaleźć czas w miesiącu na nowe doświadczenie, niech to będzie inny rodzaj herbaty lub kawy, albo pójście do teatru zamiast do kina, czy udział w kreatywnym wyzwaniu. Każda taka rzecz zmienia perspektywę, niesie ze sobą nowe doznania i wspomnienia, a często bardzo dużo uczy.

Sposobów na lepsze samopoczucie może być znacznie więcej, ja postaram się wcielić w życie te trzy. A jakie są Twoje sposoby na lepszy humor i pełniejsze życie?

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By paulina
Load More In Rozwój

Zobacz również

Jesienna lista książkoholika – lista PDF do pobrania

Jesień może być magiczna, bardzo kolorowa i po ...

O mnie


PAULINA GAWORSKA-GAWRYŚ
Psycholożka, która zakochała się w pisaniu. Wielbicielka książek wszelakich, amatorka kawy oraz małych i dużych podróży. Wie, że warto czytać i chce do tego przekonać innych. Jeśli nie wiesz, co czytać, albo gdzie pojechać - dobrze trafiłeś!

Facebook