Czytaj na walizkach

Subiektywnie o książkach, podróżach i życiu pełnym niespodzianek

13 sposobów na dobry dzień

24 czerwca 2016 paulina komentarzy 27

Nagła choroba, która mnie dopadła, inspiruje mnie do nowych projektów, poszukiwania inspiracji i nadrabiania zaległości w filmach. Próbuję równoważyć różne mniejsze i większe obowiązki z odpoczynkiem, który w tym momencie jest konieczny.
Wypluwając płuca i biorąc kolejną tabletkę zastanawiałam się jak właściwe chcę spędzić ten dzień, co mogę zrobić, aby był przyjemny, maksymalnie wykorzystany i jeszcze w miarę produktywny. Przyszło mi do głowy całkiem sporo sposobów na dobry dzień, które od razu chciałam wcielić w życie. Niby maleńkie sprawy, dla innych oczywiste, jednak w pogoni ostatnich dni, ja o nich całkowicie zapomniałam.

sposoby na dobry dzień
Zapomniałam żyć tak na co dzień, a nie tylko od weekendu do weekendu. A przecież każdy dzień jest niepowtarzalny, tak naprawdę mamy tylko dzisiaj. Pisze ten post dla Was, ale i dla siebie, aby pamiętać, że małe rzeczy mogą odmienić nawet najgorszy dzień, a ta lista będzie przypomnieniem i bazą do tego, aby korzystać z życia również od poniedziałku do piątku.

Moja subiektywna lista sposobów na dobry dzień, czyli poprawiaczy humoru i naprawiaczy popsutych dni:

1.Wypij kawę w ulubionym kubku. Powoli delektuj się smakiem, dosyp przypraw, które lubisz. Dlaczego masz pisz byle co i byle jak, jak możesz na chwilę odetchnąć pięknym zapachem i złapać oddech nad parującą filiżanką.

kawa
2.Zadzwoń do przyjaciółki/przyjaciela. Tak wiem, nie masz czasu. I , tak wiem, on też nie ma czasu. Ale to nic nie znaczy. Powiedz jej/jemu cześć, napisz sms, że tęsknisz, że cieszysz się, że ktoś taki jest w Twoim życiu. Warto znaleźć choć 5 minut na bliskich.
3.Załóż ulubioną sukienkę/bluzkę/spodnie. Nie odkładaj swoich ubrań na specjalne okazje, które mogą nie nadejść. Zakładaj to co lubisz i kiedy lubisz, tak aby czuć się pięknie niezależnie od nastroju i zawirowań w Twoim życiu. Bardzo motywujący post znajdziecie u Ani, która piszę, o tym jak ważne jest by wykorzystywać każdy dzień do jego ostatniej minuty, a nie żyć tylko od święta.
4.Przeczytaj choć dwa zdania z książki, którą zaczęłaś. Prawdopodobieństwo, że Cię wciągnie jest duże, a Ty zapomnisz o beznadziejnym dniu, sabotujących Cię myślach i rzeczach, które nie zależą od Ciebie, a strasznie Cię wkurzają.

plaża
5.Zjedz lody. Dlaczego? Chyba nie muszę pisać.
6.Weź kąpiel lub prysznic, który Cię zrelaksuje i doda energii. Ciało odczuje niebywałą ulgę, a Ty chwilę wytchnienia.
7.Obejrzyj film. Masz całą listę ulubionych, która od miesięcy, rośnie w zastraszającym tempie. To dziś jest ten dzień, aby w końcu zacząć oglądać, nie tylko mówić, ze obejrzysz. Ostatnio oglądałam kilka świetnych filmów.
Wstrząsinteresujący z medycznego punktu widzenia plus świetna rola Willa Smith’a
Zwierzogródbajka, po której uwierzysz w swoje marzenia i stwierdzisz, że nie ma rzeczy niemożliwych.
Zanim się pojawiłeśfilm na topie, o którym napisano już niejedną recenzję, mnie bardzo wzruszył i ma świetny soundtrack
8.Zacznij planować wyjazd. Może nie pojedziesz daleko, albo do urlopu jeszcze kilkanaście tygodni. Ale spisywanie rzeczy, których zabierzesz, odnajdywania w googlach miejsc, które zobaczysz poprawi Ci humor. Sama myśl o wyrwaniu się z otaczającej rzeczywistości daje siłę na kolejne dni.

spacer
9.Zajrzyj do plików ze zdjęciami. Wspomnienia, cudowne chwile, ludzie, którzy dali Ci powody do radości. Uśmiech sam pojawi się na twarzy.
10.Spacer/bieganie/basen/rower. Wybrana aktywność sportowa poprawia humor i mówię to ja antytalent sportowy, który zarzekał się, że nigdy nie będzie biegał, a od czasu do czasu nawet się udaje potruchtać. To świetny sposób na wyrzucenie negatywnej energii i złości- przetestowałam.
11.Zrób pyszny obiad. Ugotuj coś co lubisz, podaj w ładny, niecodzienny sposób. Spraw sobie uroczysty posiłek, bo jesteś zbyt ważna/ważny, aby jeść byle jak i byle co.


12.Wdzięczność i duma. Wypisanie swoich sukcesów, mocnych stron i powodów do dumy automatycznie podnosi nastrój. Wdzięczność za to co mamy, uświadamia, jakie nasze życie mimo niedoskonałości, jest wspaniałe i pełne dobrych chwil.
13.Idź spać. Po drzemce, wszystko jest lepsze. Chwila zdrowego snu pomaga zregenerować pamięć, wpływa na koncentrację i dodaje energii. A jeśli masz naprawdę zły dzień wykonaj całą listę i zaśnij zdrowym snem, jutro będzie kolejny nowy dzień.
Macie swoje małe przyjemności, które poprawiają humor? Kilka niezawodnych sposobów na dobry dzień?

Zapisz

Zapisz

Zapisz

#bieganie#inspiracje#jak poprawić sobie humor#kawa#książki#łap dzień#nowe pomysły#spacer#sposoby na dobry dzień#życie

Miło mi że tu jesteś, jeśli tekst Ci się spodobał. Pozostaw po sobie jakiś ślad.

Każdy komentarz to dla mnie zastrzyk motywacji.

Zobacz również moje najpopularniejsze wpisy

Poprzedni wpis

Następny wpis

  • 1. Wypij herbatę. Taką porządną, w dużym kubku, jak lubisz.
    2. Wyjdź do ogrodu i przytul psa. Nie ma nic lepszego, niż przytulanie włochatej kulki, która próbuje polizać Cię po twarzy – to ZAWSZE pomaga

    To moje osobiste top 2, więcej mi nie trzeba 😀

  • Właśnie piję kawę z ulubionego kubka, za oknem piękne słońce, rozpoczął się weekend. Dzień dopiero się zaczyna, ale nie może być zły:)

  • Słuchanie muzyki! Chyba każdy ma utwór wiążący się z jakimś miłym zdarzeniem, które odżywa, gdy słyszymy konkretną melodię… 🙂
    Dawid

  • Świat Kosmetykoholiczki

    Mi również kawa poprawia nastrój, podobnie jak ulubiona sukienka czy film 😀

  • Szkolne inspiracje

    Nie wszystkie sposoby pasują do mnie, ale coś w tym jest 🙂

    • A masz jakieś swoje?:)

      • Szkolne inspiracje

        Staram się zawsze uśmiechać, mimo przeciwności losu. To zawsze pomaga 🙂

  • Sympatyczne pomysły. Jak dla mnie nie ma nic przyjemniejszego niż dobra kawa, planowanie wyjazdu lub oglądanie zdjęć.

  • Dobry dzień zaczyna się od dobrego śniadania 🙂

  • PRI

    Świetne pomysły na udany dzień 🙂

  • Zgadzam się w 100% szczególnie jeśli chodzi o kawę i telefon do przyjaciela! 😉

  • Każdy z tych pomysłów może poprawić dzień. Tym, co mnie osobiście wprowadza w dobry nastrój jest ruch z rana oraz praktykowanie wdzięczności. I oczywiście ulubione ciuchy, w których czuję się świetnie 🙂

    • Ciągle nie potrafię zmotywować się do regularnych ćwiczeń, a już tych porannych najbardziej, masz jakiś patent, na to, aby chciało się bardziej?:)

      • Mój poranny ruch polega głównie na trzykilometrowym szybkim spacerze do pracy 🙂 Warto zamienić samochód czy autobus na chodzenie pieszo lub rower. Albo chociaż wysiąść 2 przystanki wcześniej i się trochę przejść 🙂 Natomiast po południu nie mam najmniejszego kłopotu z ćwiczeniami – od tak dawna ćwiczę i regularnie się ruszam, że nie wyobrażam sobie bez tego dnia 🙂

  • Pierwszy i trzynasty najbardziej do mnie przemawiają, Ja jeszcze dodałabym posłuchanie ulubionej muzyki dobranej do nastroju.Na zły dzień coś lekkiego, a na rozmemłany coś energetycznego i jeszcze połączyć z punktem pierwszym. Zaczynam doceniać picie herbaty ziołowej.

  • Kawa, sport, jedzonko <3 I jeszcze fajni ludzi wokół.
    Zdrówka Paula! 🙂

  • Zadbanie w ciągu dnia, w szczególności w ciągu tygodnia pracy o drobne przyjemności w zdecydowany sposób poprawia jakość życia. Sama ostatnio podjęłam wyzwanie polegające na wykonywaniu jednej, małej przyjemności, dokumentowaniu jej i dzieleniu się nią. I odkryłam, że chociaż byłam przekonana, że i bez tego wyzwania dbam o to, żeby zapewnić sobie codziennie jakąś przyjemność, to okazało się, że bardzo często zdarza mi się o tym zapominać, kiedy wpadam w wir pracy. A w moim przypadku nawet wypicie kawy z ulubionego kubka, zamiast z pierwszego lepszego (jak w pkt pierwszym) potrafi mnie pozytywnie nastroić na resztę dnia. Pozdrawiam

  • Justyna

    Najlepiej jest w taki dzień przypomnieć sobie wszystkie swoje marzenia i je wizualizować. Od razu można poczuć się lepiej.

  • Większość z nich stosuje na codzień, jako sposób na przetrwanie 😀 Jedyne, co mi nie pomaga, to oglądanie zdjęć. Z jakichś dziwnych przyczyn powodują nostalgię, nie radość 🙂

    • U mnie czasem też wywołuje to nostalgię, szczególnie jeśli na fotografiach są ludzie, których już nie ma w moim życiu.

  • Zdecydowanie punkt nr 8! 🙂

  • Mi czytanie tych punktów już samo w sobie poprawiło dzień! : )

  • Ładny zbiór pomysłów, chyba większość by się u mnie świetnie sprawdziła 🙂

Najnowsze wpisy